سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه را دانش نیست، هدایت نیست . [امام علی علیه السلام]
برگ خاطره
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» فلسفه کاربرای تولید

"کونوسوکی ماتسوشیتا"، بنیانگذار صنایع الکترونیک ماتسوشیتا - سازنده محصولات ناسیونال و پاناسونیک - می باشد. او تمامی طول عمر مفید و طولانیش را صرف تولید کالاهای مفید، با کیفیت، متنوع و ارزان کرد تا بتواند هموطنان فقیر ژاپنی اش را که بعد از جنگ جهانی دوم در زباله های خیابان به دنبال غذا می گشتند، از اسارت و دست و پا زدن در نیازهای اولیه مادی برهاند.  او که خود را عامی و کم سواد در مدیریت قلمداد می کرد، شیوه های نظری و اجرایی مدیریت خود را در 45 کتاب به جهانیان ارائه کرده است.
ماتسوشیتا در یکی از کتابهای خود در باره انتقال فلسفه کاری خویش به همکارانش می نویسد: آن اوایلی که داشتیم بعد از جنگ،‌ رشد می کردیم، روزی مدیران من آمدند و ساختن نوعی بخاری برقی را به من توصیه کرند. آنها می گفتند که تقاضا زیاد است و تنها یک شرکت خارجی و چند تولید کننده داخلی آن را عرضه می کنند.
من از آنها سؤال کردم این بخاری در بازار چقدر قیمت دارد؟ گفتند 14 ین. پرسیدم حقوق یک معلم در ژاپن در ماه چقدر است؟ گفتند 21 ین. گفتم ماتسوشیتا هرگز بخاری را که یک معلم ژاپنی نتواند بخرد تولید نخواهد کرد. اگر واقعا دلتان می خواهد این بخاری را تولید کنید، بروید و قیمت تمام شده آن را به 6 تا 7 ین برساند تا مصرف کننده بتواند آن را 8 تا 9 ین خریداری کند. این فلسفه کاری من است. تولید ارزان و با کیفیت برای همه مردم ژاپن. آنها انگیزه مند شدند،‌ این کار را کردند و این آغاز راه موفقیت بود.
 (نقل از کتاب نقش دل در مدیریت، نوشته مجتبی کاشانی)



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » زهرا علی بابایی ( یکشنبه 90/8/22 :: ساعت 10:20 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دیوار
روستا و اخلاص.............
زلال.........
عشق بازی.........
بزرگترین هدیه تو به دیگران
تربیت تدریجی است
ایا خداوند شر راآفریده است؟
قصه.....
.........
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 6
>> بازدید دیروز: 3
>> مجموع بازدیدها: 84157
» درباره من

برگ خاطره
زهرا علی بابایی
لیسانس ادبیات فارسی از دانشگاه الزهرا و فوق لیسانس رشته برنامه ریزی دانشگاه آزاد 28 سال سابقه تدریس،معاونت ومدیریت دبیرستان های منطقه 17 و2تهران

» پیوندهای روزانه

خطاطی [23]
[آرشیو(1)]

» آرشیو مطالب
انواع انسانها
آتش دل
بایگانی
تبدیل تقویم
بهار 90

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» طراح قالب